بسیاری از کاربران این سوال را در ذهن خود دارند که آیا کاربرد پرینتر اپسون برای چاپ مدارک و مصارف اداری مناسب است؟ و می توان با توجه به هزینه ها و کاربردی که دارد از آن نیز در این زمینه استفاده نمود یا خیر؟

این موضوع از جنبه های مختلف می تواند مورد بررسی قرار بگیرد که البته یکی از مهم ترین آن ها را می توان قیمت و صرفه جویی اقتصادی دانست.

با توجه به اینکه بسیاری از دوستان در مورد اینکه آیا پرینتر های اپسون برای چاپ مدارک و مصارف اداری مناسب است؟ سوالاتی مطرح نموده اند در این مطلب در نمایندگی اپسون قصد داریم به صورت کامل این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

 

کاربرد پرینتر های اپسون

شرکت اپسون پرینتر های خود را در مدل های متنوعی تولید کرده است و البته در این مسیر به عنوان یک تولید کننده اصلی سعی کرده است تا پرینتر های جوهر افشان مخصوص چاپ تصاویر را تولید نماید.

پرینتر های جوهر افشان البته توسط برند های دیگر نیز تولید می شوند اما با توجه به اینکه در ساختار پرینتر های تولید شده توسط اپسون از مواد و متریال خاصی استفاده می شود، این نوع پرینتر ها بیشتر مناسب لابراتوار و آتلیه های عکاسی هستند.

پرینتر های جوهر افشان که ساخت شرکت اپسون هستند در ساختار خود از جوهر استفاده می کنند و به همین دلیل می توانند تصاویر را با کیفیت و وضوح بالاتری نسبت به پرینتر های لیزری چاپ نمایند.

هر چند این موضوع نمی تواند به صورت صدرصد مانع از کار با پرینتر های جوهرافشان اپسون برای چاپ مدارک و اسناد شود اما با توجه به هزینه هایی که در ادامه به آن اشاره می شود، می توان گفت که کاربرد پرینتر های جوهرافشان اپسون بیشتر برای چاپ تصاویر بوده و در این زمینه شرکت ها و کسب و کار های مهندسی و طراحی می توانند از این محصولات استفاده نمایند.

 

هزینه های بالای جوهر در پرینتر های جوهر افشان اپسون

کاربرد پرینتر اپسون

پرینتر های جوهرافشان معمولاً قیمت پایین تری نسبت به پرینتر های لیزری و دیگر مدل ها در همه برند ها دارند.

این قیمت پایین باعث می شود تا بسیاری از مشتریان در ابتدا که دغدغه اقتصادی دارند برای خرید پرینتر های جوهرافشان اقدام نمایند.

اما مهم ترین مسئله در مورد خرید این پرینتر ها به استفاده آن ها از جوهر برای چاپ تصاویر و اسناد بر می گردد که به نسبت تونر در کارتریج های تونری پرینتر های لیزری بسیار گران تر می باشد.

به همین دلیل هر چند کاربرد پرینتر اپسون و دیگر پرینتر های جوهر افشان در چاپ تصاویر، اسناد و مدارک می تواند بسیار بالا باشد، اما این موضوع یعنی گران بودن جوهر می تواند به عنوان یک عامل اقتصادی مهم در روند خرید پرینتر مورد نظر قرار بگیرد.

موضوع مهمی که شاید در اینجا بتواند مشتریان را برای خرید این محصولات با توجه به گران بودن جوهر متقاعد نماید، کیفیت بالای چاپ در پرینتر های جوهر افشان اپسون می باشد.

این پرینتر ها در ساختار خود از قابلیت ها و امکانات بسیار بی نظیری بهره مند هستند که علاوه بر کیفیت چاپ باعث تسریع در روند انجام امور نیز می شوند.

 

برای چاپ اسناد و مدارک به سراغ پرینتر های لیزری بروید

کاربرد پرینتر اپسون

با توجه به مواردی که در بالا توضیح داده شد، کسانی که در ذهن خود سوالاتی در مورد اینکه کاربرد پرینتر اپسون برای چاپ مدارک و مصارف اداری مناسب است؟ را دارند باید به سراغ خرید پرینتر های لیزری بروند.

طبق بررسی های کارشناسان ما در نمایندگی اپسون در ساختار پرینتر های لیزری که توسط برند های مختلفی از جمله اچ پی، کانن و … تولید می شوند، از کارتریج های تونری استفاده شده است که می توان در صورت نیاز و به پایان رسیدن ظرفیت نهایی آن ها برای چاپ، کارتریج را مجدداً شارژ نمود.

عملیات شارژ شدن کارتریج همانند خرید آن قیمت بسیار بالایی نداشته و البته که در آن باید از مواد و تونر های اصلی استفاده شود.

پس کسب و کار هایی که به دنبال استفاده از پرینتر برای چاپ اسناد و مدارک هستند باید به سراغ پرینتر های لیزری برند های مختلف بروند.

این پرینتر ها نیز امکانات و سرعت بالایی در چاپ سیاه و سفید و رنگی اسناد و مدارک دارند و از این نظر با توجه به ظرفیت هایی که برای آن ها قرار داده می شود، می توانند نیاز های کسب و کار ها را برطرف نمایند.

پرینتر های لیزری برخلاف پرینتر های جوهرافشان اپسون قیمت اولیه و ابتدایی بالایی دارند اما هزینه چاپ آن ها بسیار پایین تر می باشد و به همین دلیل برای اسناد و مدارکی که اهمیت بالایی نداشته باشند می توان از آن ها استفاده نمود.

پرینتر های جوهر افشان اپسون با توجه به کیفیت بالایی که دارند به طور طبیعی هزینه چاپ نهایی بالاتری نیز دارند.

پس برای صرفه جویی اقتصادی بهتر است از پرینتر های لیزری برای چاپ اسناد و مدارک استفاده نمایید و پرینتر های با کیفیت جوهرافشان اپسون را برای چاپ تصاویر به کار بگیرید.