پرینتر اپسون یا اچ پی ؟ این سوالی است که اکثر کسانی که به دنبال خرید پرینتر های مخصوص چاپ عکس هستند را در هنگام خرید درگیر خود نموده است.

هر چند اپسون به عنوان یک برند معتبر فقط در زمینه چاپ عکس فعالیت می کند و به نوعی می توان گفت پرینتر های این شرکت مخصوص چاپ عکس هستند اما اچ پی نیز به عنوان یکی از بهترین برند های تولید کننده پرینتر های لیزری و جوهرافشان حرف های زیادی برای گفتن در این زمینه دارد.

 

پرینتر اپسون یا اچ پی ؟

امروزه لابراتوارهای چاپ عکس و همچنین مراکز فنی و مهندسی که پروژه های مختلف را در اختیار دارند به عنوان یک نیاز اصلی و اساسی به پرینتر های چاپ عکس نگاه می کنند.

شرکت های مختلفی در دنیا سعی کرده اند تا با ارائه ی پرینتر های جوهرافشان و چاپ عکس به خوبی این نیاز را پاسخ داده و با امکاناتی که در هر پرینتر قرار می دهند به سمت بالا بردن کیفیت چاپ تصاویر پیش بروند.

در این میان اما دو شرکت اپسون و اچ پی توانسته اند نسبت به دیگر رقبا پیش گرفته و در این زمینه خود را به عنوان برند های محبوب و پرطرفدار معرفی نمایند.

مهم ترین تفاوت این برند ها در تولید پرینتر های چاپ عکس را می توان توجه آن ها به این موضوع دانست به طوری که اپسون محصولاتی را تولید می کند که به صورت تخصصی برای چاپ عکس مورد استفاده قرار می گیرند.

این محصولات می توانند کیفیت بالایی را به همراه امکانات مختلف در اختیار کاربران قرار دهند تا بتوانند تصاویر را با وضوح و کیفیت بالایی بر روی کاغذ های مخصوص چاپ عکس منتشر نمایند.

این در حالی است که با توجه به اینکه اچ پی محصولی مخصوص برای چاپ تصاویر ندارد و از پرینتر های آن می توان در موارد مختلف دیگر نیز استفاده نمود، کیفیت کمتری در این زمینه دارد.

بنابراین شرکت ها و کسب و کار هایی که به دنبال یک پرینتر با کیفیت هستند می توانند در میان پرینتر اپسون یا اچ پی ؟ به سراغ برند اپسون بروند.

برخی از دیگر شرکت ها و کسب و کار هایی که به دنبال کیفیت بسیار بالا در چاپ عکس نیستند و می خواهند امکانات مختلف دیگری را برای چاپ اسناد و متن ها نیز در اختیار داشته باشند بهتر است به سراغ برند اچ پی بروند.

 

صرفه جویی در هزینه ها با خرید پرینتر های چاپ عکس اپسون

پرینتر اپسون یا اچ پی

پرینتر های چاپ عکس از نوع جوهر افشان بوده و معمولاً قیمت کمتری نسبت به پرینتر های لیزری دارند.

هر چند پرینتر های چاپ عکس به دلیل استفاده از تانک جوهر با یک عیب بزرگ رو به رو هستند و در صورتی که برای چند روز پیاپی از آن ها استفاده نشود ممکن است با خشک شدن جوهر رو به رو شوند.

استفاده از تانک های جوهر که تهیه نمودن و حتی شارژ کردن آن ها به سادگی انجام می شد می تواند مشتری را از دغدغه هایی مانند شارژ کارتریج که در پرینتر های لیزری با آن مواجه است دور نماید.

پرینتر های چاپ عکس اپسون از جوهر و مواد اولیه با کیفیت تری استفاده می کنند و با توجه به اینکه این جوهر ها از نوع رنگی و سیاه و سفید فقط برای چاپ عکس مورد استفاده قرار می گیرند، شاهد حفظ کیفیت آن ها تا تمام شدن و به پایان رسیدن ظرفیت نهایی هستیم.

چاپگر های حرفه ای اپسون برای چاپ عکس به شش رنگ مجزا مجهز شده اند.

در این چاپگر ها علاوه بر سه رنگ اصلی در کنار رنگ مشکی، یک رنگ قرمز روشن و آبی روشن نیز قرار داده شده است تا وضوح، تنوع و کیفیت تصاویر با چاپ بدون حاشیه بالا برود.

در پرینتر های اچ پی اما شاهد این کیفیت بالا نخواهیم بود و به همین دلیل در پاسخ به سوال پرینتر اپسون یا اچ پی ؟ برای خرید پرینتر های چاپ عکس، کفه ترازو به سمت پرینتر های اپسون سنگینی می کند.

 

تعمیرات و خدمات و پشتیبانی

پرینتر اپسون یا اچ پی

یکی از مهمترین دغدغه های مشتریان در هنگام خرید محصولات و به خصوص پرینتر های با ساختار متفاوت، تعمیرات و پشتیبانی از این محصولات می باشد.

پرینتر های اپسون به دلیل ساختار خاصی که دارند باید توسط افراد فنی و با دانش تعمیر شوند.

این امر به خوبی در نمایندگی اپسون مشاهده می شود.

علاوه بر این پرینتر های اپسون دارای ساختار ساده تری نسبت به پرینتر های اچ پی که معمولاً چندکاره هستند، می باشند و به همین دلیل تعمیر و پشتیبانی از آن ها نیز آسان تر می باشد.

همین موضوع می تواند در خرید پرینتر اپسون یا اچ پی ؟ به عنوان یک عامل محرک مشتریان را به سمت برند اپسون بکشاند تا آنجا که امروزه در همه لابراتوار ها، چاپ عکس و مراکز فنی شاهد استفاده از این پرینتر ها باشیم.