در این مقاله در نمایندگی اپسون قصد داریم پرینتر سوزنی اپسون مدل LQ-350 را که یکی از بهترین پرینتر های سوزنی است مورد بررسی قرار دهیم.

به جرات می توان گفت که شرکت اپسون در زمینه تولید پرینتر های مخصوص چاپ عکس پیشتاز است و انتخاب اول بسیاری از افرادی است که به صورت تخصصی قصد چاپ عکس های با کیفیت و با وضوح بالا را دارند.

اما در کنار پرینتر های جوهر افشان ، اپسون پرینتر های سوزنی مقرون به صرفه و با کیفیتی را تولید می کند که برای شرکت ها ، دفاتر اداری و بانک ها بسیار مناسب است.

طراحی این پرینتر بسیار ساده و در عین حال زیبا است و به واسطه امکانات مناسبی که دارد انتخابی ایده آل برای دفاتر و ادارات است.

 

طراحی و ویژگی های ظاهری

پرینتر سوزنی اپسون مدل LQ-350

این پرینتر با ابعاد 348 × 257 ×154 میلی متر به گونه ای طراحی شده است که فضای بسیار کمی از میز کار شما را اشغال می کند.

بدنه دستگاه از پلاستیک با کیفیت و درجه یک ساخته شده است و همین امر طول عمر بالا و کیفیت کاری آن را تضمین می کند.

پرینتر سوزنی اپسون مدل LQ-350 دارای بدنه تمام طوسی رنگ است و با کاربری ساده به هر کسی امکان می دهد که به راحتی از آن استفاده کند.

وزن این دستگاه برابر با 4.1 کیلوگرم بوده و طول ، عمق و ارتفاع آن به ترتیب 348 × 275 × 154 است.

 

قابلیت های چاپ

پرینتر سوزنی اپسون مدل LQ-350

این پرینتر سوزنی دارای 24 پین و سوزن است.

طبق بررسی های ما در نمایندگی اپسون یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در کیفیت چاپ پرینتر های سوزنی تعداد پین آنها در هر اینچ است و پرینتر سوزنی اپسون مدل LQ-350 که دارای 24 پین و سوزن هستند از کیفیت چاپ بهتری در مقایسه با سایر پرینتر های سوزنی برخوردار هستند.

ضخامت رول کاغذ چاپ در این دستگاه بین 0/7 تا 0/9 میلی متر و عرض آن برابر با 216 میلی متر است.

با استفاده از پرینتر اپسون مدل LQ-350 می توانید یک برگه اصلی و تعداد 4 عدد کپی را چاپ کنید.

ورودی کاغذ این مدل از جلو بوده و به دو حالت تک برگ و کاغذ پیوسته است.

وضوح چاپ این پرینتر سوزنی 360 × 180 dpi است و دارای سرعت بالایی در حدود 347 کاراکتر در هر ثانیه است.

بنابراین امکان چاپ سریع اسناد و تصاویر با استفاده از این پرینتر مقدور می باشد.

ریبون پرینتر سوزنی اپسون مدل LQ-350 قادر است تا 3 میلیون کاراکتر را به راحتی به چاپ رساند که نشان دهنده مقرون به صرفه بودن این پرینتر سوزنی است.

 

سایر ویژگی ها

پرینتر سوزنی اپسون مدل LQ-350

یکی از مهم ترین ویژگی های این مدل مصرف برق بسیار پایین آن است به نحوی که در حالت آماده باش تنها 1.3 وات و در حالت فعال 23 وات برق مصرف می کند.

بنابراین می تواند انتخابی بسیار مقرون به صرفه برای شرکت ها و یا بانک ها باشد.

از این پرینتر می توان برای چاپ فاکتور های چند نسخه ای ، فاکتور فروش ، انواع فیش ها و… استفاده کرد و متوسط زمان خرابی آن در حدود 10000 ساعت کار است.

علاوه بر اینها پرینتر سوزنی اپسون مدل LQ-350 در حالت چاپ صدایی در حدود 53 دسی بل تولید می کند و در مقایسه با سایر مدل های هم رده صدای نسبتا کمی است و باعث بر هم زدن آرامش کاربر و اطرافیان نمی شود.

کارتریج پرینتر ظرفیت چاپ 2 میلیون کاراکتر را دارد و دستگاه نیز از کاغذ با سایز A4 پشتیبانی می کند.

پرینتر اپسون مدل LQ-350 به درگاه موازی یا پارالل ، سریال و USB مجهز است و به این دلیل کاربر می تواند به راحتی آن را با دیگر سیستم ها ادغام کند.

 

نتیجه گیری

پرینتر سوزنی اپسون مدل LQ-350

پرینتر سوزنی اپسون مدل LQ-350 با ویژگی های نظیر سرعت و کیفیت مناسب ، هزینه نگهداری کم و مصرف انرژی پایین می تواند انتخاب ایده آلی برای دفاتر و ادارات باشد.

ابعاد کوچک و کیفیت ساخت بالا نیز از دیگر ویگی های مهم این پرینتر است و با قیمتی در حدود  3 میلیون تومان در بازار می توان آن را تهیه کرد.