تعمیر پرینتر اپسون در محل یکی از جدیدترین خدماتی است که نمایندگی اپسون برای خدمات بهتر و آسان تر و البته پایین آمدن دغدغه ها و هزینه های کاربران در اختیار آن ها قرار داده است.

برای استفاده از این خدمات کافی است با شماره های پشتیبانی مرکز تماس بگیرید و درخواست خود را برای ارسال یک تیم فنی و تخصصی مطرح کنید.

در ادامه توضیحات کاملی را در مورد تعمیر پرینتر اپسون در محل ارائه خواهیم کرد.

 

انواع پرینتر اپسون

پرینتر‌ها از دستگاه‌های لازم در ادارات هستند و علاوه بر آن کاربرد‌های خانگی و گوناگون از آن‌ها می‌شود.  پرینتر‌ها در حال حاضر به سه دسته پرینتر‌های سوزنی، لیزری و جوهر افشان تقسیم می‌شوند. تفاوت پرینتر‌ها در نحوه انجام پرینت گرفتن آن‌ها است. پرینتر‌های سوزنی با استفاده از تکنولوژی هد و با دستوری که از رایانه می‌گیرند کلمات و اعداد را با استفاده از سوزن موجود در هد با زدن ضربه روی کاغذ مخصوص چاپ می‌کنند.

پرینتر‌های لیزری با استفاده از لیزر این کار را انجام می‌دهند به این صورت که دستورات لازم به وسیله قطعه‌ای به نام فورمتر به پرینتر داده می‌شود و کاغذ را به سمت لیزر و کارتریج هدایت کرده و پرینتر بعد از چاپ اشکال و نوشته‌ها، در قسمت هیتر دستگاه عمل پخت تونر را روی کاغذ انجام خواهد داد. در پرینتر‌های جوهر افشان با استفاده از یک هد مخصوص که شباهت جزئی با هد پرینتر‌های سوزنی دارد عمل چاپ عکس و نوشته‌ها انجام می‌شود. در پرینتر‌های لیزری از پودری به نام تونر و در پرینتر‌های جوهر افشان از جوهر استفاده می‌شود. ما در ادامه راجع به تعمیر پرینتر اپسون صحبت می‌کنیم.

 

دلایل خراب شدن پرینتر‌های اپسون

 

تعمیر پرینتر اپسون در محل

 

از معروف‌ترین برند‌های تولید‌کننده پرینتر در دنیا پرینتر اپسون است اما این پرینتر‌های ژاپنی هم، همانند دیگر پرینتر‌ها در زمان کارکرد خود با مشکلاتی مواجه می‌شوند که به سادگی قابل حل هستند در ادامه شما را با راهکار‌هایی در این زمینه آشنا خواهیم کرد.

  1. برق را بررسی کنید

اگر مشکل خرابی پرینتر دارید ابتدا کابل برق را بررسی کنید مطمئن شوید که کابل برق و دوشاخه دستگاه و پریزی که از آن استفاده می‌کنید سالم باشند

  1. بررسی اتصالات

مطمئن شوید که از کابل سالم و درستی برای مدل پرینتر اپسون خود استفاده می‌کنید و دقت داشته باشید که اتصالات را از پورت‌های صحیح برقرار کرده باشید اگر پرینتر شما در اتصال USB توسط کامپیوترتان به درستی شناسایی نشده باشد باید اتصالات را جدا کرده و کامپیوتر را ریست کنید و بعد از نصب مجدد اتصالات بین کامپیوتر و پرینتر، درایور را دوباره نصب کنید.

  1. در ضمن باید از بروز بودن درایور پرینتر خود مطمئن شوید.

درایور وظیفه ارتباط بین کامپیوتر و پرینتر اپسون شما را دارد اگر این فرآیند به درستی اتفاق نیافتد کامپیوتر نمی‌تواند پرینتر را شناسایی کند و عملیات چاپ انجام نخواهد شد.

 

 پرینتر به شبکه وصل نمی‌شود؟

در این صورت ممکن است تنظیمات شبکه دچار مشکل شده باشد. اگر از درست بودن اتصالات شبکه مطمئن هستید و تنظیمات شبکه نادرست است، حل این مشکل را به ادمین شبکه بسپارید.

خدمات تعمیر پرینتر اپسون در محل و سرویس آن

از دغدغه‌های بسیاری از کاربران پرینتر در شرکت‌ها سرویس پرینتر و یا تعمیر آن می‌باشد که به دلیل هزینه‌های زیاد مواد مصرفی و چاپ و همینطور اهمیت کیفیت پرینتر این مورد مسئله بزرگی برای کاربران است، که اگر انتظار یک پرینتر مناسب با کیفیت و بدون مشکل را دارند نباید از سرویس پرینتر و تعمیر پرینتر اپسون پرینتر خود غافل شوند زیرا سرویس نکردن به موقع پرینتر می‌تواند هزینه‌های زیادی برای کاربر داشته باشد.  سرویس دوره‌ای پرینتر‌ها در شرکت‌ها و دفاتری که با پرینتر کار زیادی انجام می‌دهند باید در فواصل سه ماه، ۴ ماه و ۶ ماه سرویس شوند. اما در مصارف خانگی و یا دفاتری که پرینت روزانه کمی دارند این مدت یک سال یکبار توصیه می‌شود.

تست اجزای پرینتر، تست کارکرد سرعت چاپ پرینت و کیفیت پرینت را می‌توان از مراحل سرویس پرینتر دانست. از کار‌هایی که می‌توان با سرویس کردن دستگاه باعث طول عمر دستگاه شد؛ سرویس اجزای مصرفی پرینتر کارتریج و یونیت‌های پرینتر از جمله درام، لیزر، فیوزینگ و شستن قاب‌ها و کاغذ کش‌ها و‌گریس کاری چرخ دنده‌ها به همراه تمیز کردن برد فرمتر پرینتر و برد پاور می‌باشد

 

تعمیر پرینتر اپسون در محل

 

تعمیر پرینتر اپسون در محل

بسیاری از کاربران که با کامپیوتر و دستگاه پرینتر سر و کار دارند زمانی که ایراد و مشکلاتی را در دستگاه پرینتر خود پیدا می‌کند به دنبال تعمیر پرینتر اپسون در محل خود می‌باشند زیرا دغدغه خیلی از این کاربران این است که چه زمانی دستگاه پرینتر درست می‌شود و این که دوست دارند شرکت معتبری بود که با کمترین زمان نیروی متخصص خود را می‌فرستاد تا مشکل پرینتر را حل می‌کرد.

تعمیر پرینتر اپسون در محل چگونه انجام می‌شود؟

زمانی که مشتری با متخصصین نمایندگی پرینتر مربوطه تماس می‌گیرد کارشناس با جویا شدن مدل پرینتر و ایراد پیش آمده هزینه تعمیر تقریبی سرویس و تعمیر پرینتر را به مشتری اعلام می‌کند و بعد از تایید مشتری قطعات لازم را برای تعمیر با خود به محل مورد نظر مشتری می‌برد و با بررسی کارشناسانه عیب دقیق پرینت را پیدا کرده و پرینتر را سرویس و یا قطعه معیوب را تعویض می‌کند.

چه زمانی می‌توان از خدمات تعمیر پرینتر اپسون در محل استفاده کرد؟

در صورتی که تعمیر پرینتر اپسون بسیار زمان‌بر نباشد و یا نیاز به سرویس جنرال نباشد، در این صورت کارشناس تعمیر می‌تواند به محل اعزام شود. بعضی موارد هم پیش می‌آید که پرینتر برای تست و عیب‌یابی دقیق باید به شرکت‌ها و نمایندگی‌های مجاز ارسال شود تا بتوان بعد از تعمیر، پرینتر را به صورت کلی چک کرد و گارانتی مربوطه را در فاکتور قید کرد. به همین دلیل بهتر است در صورتی که پرینتر دچار مشکل کلی بود و نیاز به تست و دقت کلی داشت از خدمات نمایندگی آن بهره‌مند شوید.  هزینه تعمیرات پرینتر در محل برای کاربران پرینتر در مواقع تعمیر در محل، حائز اهمیت است. تعمیرات و سرویس پرینتر در محل مشتری ممکن است در موارد خاص و مسافت‌های طولانی و رفت و آمد کمی مشکل باشد و هزینه رفت و آمد آن محاسبه شود بهتر است برای دانستن هزینه تعمیرات در محل و اطلاعات بیشتر با شماره‌های مربوط به نمایندگی تماس گرفته شود.

 

مزایای تعمیر پرینتر اپسون در محل

  • صرفه‌جویی در زمان مهم‌ترین بخش تعمیرات در محل است چراکه کاربران در دفاتر و شرکت‌ها نیاز بسیاری به استفاده از پرینتر دارند. در صورتی که دستگاه به طور کلی معیوب نشده باشد و تعمیرات در محل انجام شود کار با پرینتر به کل منتفی نمی‌شود و تا زمان ارسال کارشناس می‌توان همچنان از پرینتر استفاده کرد.
  • با استفاده از این طرح دیگر نیازی به جابجایی و حمل دستگاه ندارید
  • تعمیرات پرینتر در محل همچنین محدودیت عملیاتی ندارد و کارشناس می‌تواند با داشتن مجموعه‌ای از ابزار‌های تخصصی اقدام به رفع عیوب پرینتر شما کند.
  • با انتخاب گزینه‌ای مانند استفاده از تعمیر در محل، شما می‌توانید با اطمینان خاطر و دور ماندن از استرس‌های موجود در حال حاضر، در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.