پرینتر اپسون LQ300 از جمله محبوب ترین و قدیمی ترین پرینتر های سوزنی بازار است که هنوز هم توسط شرکت اپسون تولید می شود.

این محبوبیت بالا به خاطر کارایی بالای دستگاه در محیط های اداری و سازمان هایی است که به چاپ سریع و سوزنی نیاز دارند.

این پرینتر در دسته پرینترهای سوزنی اپسون قرار می گیرد که از اولین مدل های پرینتر وارد شده در بازار از طرف اپسون می باشند که در واقع بسیاری از کاربران اپسون را با نام پرینتر های سوزنی با کیفیتی که دارد می شناسند.

ما در این مطلب در نمایندگی اپسون قصد داریم مشخصات فنی و ویژگی های پرینتر اپسون LQ300 را مورد بررسی قرار دهیم.

 

پرینتر اپسون LQ300 برای چه محیط هایی استفاده می شود؟

پرینتر اپسون LQ300

hdr

شرکت اپسون با توجه به محبوبیت بالایی که این محصول در میان پرینتر های خود دارد هنوز هم اقدام به تولید این پرینتر نموده و مشتریان خاص خود را در بازار دارد.

از جمله مهم ترین مکان هایی که از این نوع پرینتر های سوزنی استفاده می کنند می توان به بانک، امور حسابداری در بخش های مختلف سازمان ها، ادارات و کسب و کار های کوچک می باشند.

مهم ترین دلیل محبوبیت این پرینتر در مکان های یاد شده، سرعت بالای چاپ سیاه و سفید آن می باشد.

معمولاً در این محیط ها تعداد کاراکتر های به کار رفته در یک پرینتر کم بوده و به همین دلیل اسناد به سرعت در این پرینتر سوزنی که سازم و کار ساده ای نیز دارد چاپ می شوند.

 

ارتباط با پرینتر اپسون LQ300 چگونه برقرار می شود؟

یکی از مهم ترین مواردی که در مورد همه ی پرینتر ها از جمله پرینتر اپسون LQ300 نیز وجود دارد نحوه برقراری ارتباط با این پرینتر می باشد.

بر روی این دستگاه دو  پورت پارالل به صورت موازی و پورت USB قرار گرفته اند تا کاربران بتوانند از این طریق به دستگاه وصل شده و عملیات چاپ را انجام دهند.

مهم ترین موضوع در این زمینه این است که با توجه به تغییر ویندوز و نسخه های جدید تر آن می توان دستگاه را به سیستم های با نسخه های بالا نیز متصل نمود یا خیر؟

با توجه به اینکه این پرینتر محبوبیت بالایی در محیط های کسب و کار دارد و هنوز هم توسط شرکت اپسون تولید می شود، این نکات به خوبی در آن رعایت شده است و شما می توانید پس از خرید دستگاه به راحتی از طریق کابل USB به آن وصل شده و بعد از نصب درایور، عملیات چاپ را انجام دهید.

این یعنی کاربران نیمه حرفه ای نیز به راحتی می توانند پرینتر اپسون LQ300 را روی سیستم عامل های مختلف نصب نمایند.

 

مشخصات ظاهری دستگاه

یکی از دیگر ویژگی های جذاب و کاربردی این پرینتر، ابعاد و وزن مناسب آن می باشد.

این پرینتر توانسته است به واسطه وزن مناسبی که دارد، به راحتی امکان جابجایی را به افراد بدهد.

علاوه بر این ابعاد کم دستگاه باعث می شود تا کمترین فضای ممکن را در محیط کاری اشغال نموده و به همین دلیل شاهد استفاده بهتر از میز کاری در محیط های مختلفی که از این پرینتر استفاده می کنند خواهیم بود.

ساز و کار استفاده از پرینتر اپسون LQ300 بسیار ساده بوده و می توان آن را به عنوان یک پرینتر محبوب و کاربرپسند نیز به شمار آورد که هر کسی به راحتی می توان از این طریق با سرعت و تعداد بالا به چاپ اسناد و متن ها بپردازد.

 

بررسی سرعت و کیفیت چاپ

پرینتر اپسون LQ300

با توجه به محیطی که از این پرینتر در آن استفاده می شود و همچنین نوع اسناد و متن هایی که قرار است چاپ شوند، نباید انتظار زیادی برای کیفیت بالای چاپ در آن داشته باشیم.

این یعنی نمی توان پرینتر مورد نظر را از نظر کیفیت با پرینتر های دیگر و امروزی مقایسه نمود.

کیفیت چاپ در این پرینتر برای اسناد و متن ها که توانایی چاپ ده نوع فونت مختلف را نیز دارد، روی عدد 360*360 تنظیم شده است.

این یعنی برای اموری که شاید چاپ آن ها فقط مانند بانک ها به عنوان یک سند در نظر گرفته می شود می توان از این پرینتر استفاده نمود.

از نظر سرعت اما این پرینتر با توانایی چاپ 300 کاراکتر در یک ثانیه می تواند به خوبی نیاز های هر کاربری را برطرف نماید.

برای پرینتر اپسون LQ300 تعداد 24 پین سوزن در نظر گرفته شده است و حافظه 64 کیلوبایتی به کارکرد بهتر آن کمک می کند.

قیمت مناسب و دوام بالا

با توجه به قیمتی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده است و البته کارایی آن در محیط های مختلف می توان گفت که این محصول از نظر اقتصادی دارای ارزش بسیار بالایی می باشد.

علاوه بر این دوام و پایداری و طول عمر بالای پرینتر اپسون LQ300 می توان یکی دیگر از عواملی باشد که ارزش استفاده و خرید این محصول را بالا می برد.